Interviu cu Decât o Dubă

Interviu cu Decât o Dubă

Aud tot mai des in generatia mea ca inainte (acum 10 -20-30 de ani) era mai bine. Epoca de aur este intotdeauna in trecut si nu se mai fac lucrurile cum se faceau pe vremuri.

“Pe vremuri” insa nu ar fi existat Perfektum si nici multe alte proiecte de suflet. Acum e insa momentul in care oamenii pot sa dea ce e mai bun in ei si sa aduca bucurie altor oameni descoperindu-si pasiuni sau punandu-si creativitatea “la treaba”. Este momentul in care dam valoare lucrurilor intr-un mod nou.

Cristian: Salut Vlad si bine ati venit la Perfektum. Vorbim azi despre Decât o Dubă. Un proiect nascut in Brasov?
Vlad: Salut, Cristian, bine v-am găsit. Da, proiectul a luat naștere la Brașov în februarie 2018. Proiectul Decât o Dubă a fost dezvoltat ca un side project pentru agenția Grin. Am vrut să ieșim din birou și să cunoaștem brand-urile (create de noi și nu numai) acolo unde ele se activează. Asta a însemnat să găsim o platformă creativă, dar și un mod ingenios și modern de comunicare cu brand-urile.

Cristian: Ce este Decât o Dubă? Cum a aparut ideea?
Vlad: Proiectul este o metoda alternativă de a te promova. Punem la dispoziție dubele pentru brand-urile care își doresc activări creative la evenimentele la care participă.

Idea vine din partea lui Alexandru Vițalariu, managing partner la Decât O Dubă . Proiectul a debutat cu o dubă, mai degrabă dintr-o pasiune, urmând ca până la finalul anului să se ajungă la 3 dube pregătite pentru evenimente iar una în curs de restaurare. În septembrie 2018 m-am alăturat și eu echipei și de atunci purtăm discuții cu diferite brand-uri pentru a le prezenta proiectul nostru.

Cristian: Unde merge Decât o Dubă in 2019?
Vlad: Deschidem sezonul evenimentelor încă din februarie, urmând ca din vară să ne plimbăm în toată țara. În plus, duba galbenă va intra din martie în Coresi Shopping Resort cu proiectul Brandfood, prin care ne dorim să ne dezvoltăm propriul brand de “ceva bun” – preparate tradiționale servite pe pâine, atât sărate cât și dulci. Duba verde va fi disponibilă din vară.

Cristian: Care sunt clientii tipici pentru Decât o Dubă?
Vlad: Ne adresăm agențiilor de marketing, branding, pr sau agențiilor de evenimente care care livrează clienților lor content*. Pe lângă agenții, discutăm și am avut cereri si din partea altor tipuri de brand-uri, cum ar fi crame, cafenele –  practic tuturor companiilor care își doresc să experimenteze și să încerce o metodă îndrăzneață de a se promova. Dubele pot fi folosite incluse în decor la festivaluri sau pot fi decorul în sine. Pe lângă asta remarcăm dorința din ce în ce mai mare de a ieși din zona de street food și de a găsi utilități mai creative în folosirea dubelor, precum: pupitru dj, kiosk sau vendor mobil, gadget venue șamd.

Cristian: Vad ca “dubele” sunt “dube Citroën”. De ce Citroën si nu altceva?
Vlad:
Nu avem un motiv ascuns, pur și simplu așa s-a nimerit. Sunt frumoase prin simplitate și atrag privirile atât celor nostalgici cât și celor pasionați. De aici și legătura cu numele brand-ului prin care oferim libertatea clientului să îl personalizeze după linile brand-ului pe care îl gesitonează/promovează.

Cristian: Care este procesul nasterii unei “Decât o Dubă”? Ce au facut dubele astea inainte sa devina “Decât o Dubă”?
Vlad: Fiecare dintre cele 4 dube inițial erau într-o stare destul de degradată, mai puțin cea portocalie, care a necesitat o restaurare minoră. În schimb, pentru celelalte 3 a fost necesară intervenția atât pe parte de tinichigerie cât și la motor, finalizând cu iluminat, prize, panou electric, alimentare sursă de curent, raft-uri, tejghea în interior și în exterior – doar cea albastră are pregătirea de bază a unui food truck, constând în: frigider, rezervor apă curentă, rezervor apă deșeu, baterie apă caldă și chiuvetă.

Legat de “meseria“ dubelor înainte de a fi la noi, ceea ce știm și noi este că duba galbenă înainte să ajungă la proprietarul de la care am cumpărat-o, a fost în Belgia. Duba albastră își are originile în Franța, unde a aparținut unor proprietari care dețineau un anitcariat. Cea portocalie, înainte să ajună la noi a aparținut unei agenții de evenimente din București. În final, cea verde, vine tot din Franța, unde era folosită pentru transportul de cai.

Cristian: Ce aduce Decât o Dubă unui eveniment? Ce spun oamenii care le vad?
Vlad: Reacția generală este “băi, foarte tare proiectul!” lucru care ne bucură de fiecare dată.

Decât o Dubã e orice vrei tu sã fie – o platformã mobilã retro pe care o poți adapta oricumreprezintă statement-ul pe care l-am ales tocmai pentru a veni către clienți cu libertatea de a adapta produsul nostru astfel încât să se muleze cât mai ușor pe proiectul lor. Fiecare eveniment este diferit și atunci de ce să oferi ceva care se potrivește doar unui anumit tip de eveniment, când poți să îi lași pe oameni să își pregătească un setup așa cum și-l doresc!? În concluzie, Decât o Dubă aduce libertate.

Cristian: Cred eu ca voi nu sunteti soferi de duba si probabil nici mecanici. Asa ca probabil Decât o Dubă este un proiect de suflet. Cu ce va ocupati in “viata reala”?
Vlad: Suntem dubiști profesioniști cu acte în regulă, evident! Glumesc, suntem doar pasionați de ceea ce facem și îi lăsăm pe profesioniști să își facă treaba mai departe (mă refer aici la încărcat, transportat și descărcat dubele în locație). Proiectul este unul drag nouă, iar feedback-ul primit de la brand-urile care au ales dubele ne dovedește că am luat o decizie bună în alegerea acestui tip de business.

Revenind la viața reală – suntem agenția de creație Grin și ne ocupăm de proiecte cu preponderență în zona de digital, în special pe plan local, adică în Brașov.

Cristian: Atunci o sa ma aventurez acum si cu niste intrebari despre berea artizanala in Romania. Cum se vede berea artizanala din afara, de la non-berari?
Vlad: Mi se pare un trend care prinde din ce în ce mai mult. Cumva răspunde la idea de schimbare și la idea de nou. De la gust, la identitate, la modul de promovare mi se pare foarte tare că veniți cu elemente îndrăznețe și care nu s-au mai făcut până acum.

Cristian: Daca ar fi sa faceti un elevator pitch pentru berea artizanala Romaneasca unui strain, care ar fi acesta?
Vlad: Cam în afara zonei mele de cunoștiințe răspunsul la această întrebare, dar mergând pe cee ce văd probabil că m-aș axa pe 3 lucruri: proveniență(modul de fabricare), îmbuteliere(calitatea ambalajului, de la imagine la detalii tehnice) și nu în ultimul rând, gustul, care este unul diferit de berea normală.

Cristian: Ce mesaj ar trebui sa transmita berarii artizani consumatorilor din Romania?
Vlad: Păi deja cam fac tot ce cred eu că ar trebuii să facă dar durează, pentru că vin pe o piață unde nu e tocmai cunoscut conceptul și cred că dacă o să continue să fie perseverenți și consistenți în mesajul lor, nu au cum să nu creeze o piață bine fundamentată.

Cristian: Apropo, unde se poate bea bere buna in Brasov?
Vlad: Prefer să fiu sincer și să spun că Brașovul nu are o notorietate pentru localuri dedicate consumului de bere. Ar fi un local, Berăria Ciucaș, dar cam atât, din cunoștiințele mele. În schimb am văzut berea pe care o faceți voi, în Jar și mi-aș dori să o mai văd și în alte locuri, poate Dean’s.

Cristian: Bere si dube. Oare se aplica zicala “urmeaza-ti visul si nu vei mai munci niciodata”?
Vlad: Da, zicalele astea au și ele o fărâmă de adevăr dar câteodată vând vise false. Ca să explic, nu cred că poate să vină ceva fără muncă și chiar dacă îți place ceea ce faci, nu există rezultate fără muncă. Din  contră, cred că atunci când ai un proiect personal, muncești de 2 sau de 3 ori mai mult.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

envelope

Newsletter

Oferte speciale si noutati despre berea artizanala